Marketing a PR ve Foreigners: jak propagujeme vaše nemovitosti

13.9.2022

Marketing je základním stavebním kamenem jakékoli firmy a u Foreigners tomu není jinak. Díky kvalitnímu marketingu v oblasti realit se nám ozývají i lidé, kteří nové bydlení původně ani nehledali. Naše strategie ale nespočívá jen v nabízení bytů na realitních portálech – jde o mnohem komplexnější systém a práci týmu, který musí fungovat jako švýcarské hodinky. V článku se dočtete, jak vaše nemovitosti propagujeme a co všechno za touto prací stojí.

Proč je pro nás marketing důležitý

Agentura Foreigners se dělí na tři základní divize – Foreigners Services, Foreigners Majitelům a Foreigners Development. Jednotlivé divize fungují nezávisle na sobě, v některých věcech se ale střetávají – a marketing je právě jednou z nich.

Kdyby nebylo marketingu, naše služby by nebyly zdaleka tak rozsáhlé a nemohly se dostat k tak širokému okruhu klientů. Ve světě realit to platí ještě o kousek víc. Ostatně jak si můžete pronajmout nebo koupit byt, když ani nevíte, jak vypadá a kdo ho nabízí? Marketing si proto hýčkáme a věnujeme mu naši plnou pozornost.

Jak vypadá náš tým

Za úspěšnou firmou stojí úspěšná skupina lidí. V té naší pochází všechny prvotní impulzy od našich majitelů – Vojty a Andrey. Dalším klíčovým hráčem je výkonný ředitel Adam, který vyhodnocuje data a tvoří statistiky, které zajišťují efektivní zacílení marketingových strategií. Razíme přitom vždy naše heslo tří W – win win win – tak, aby byly spokojené všechny strany.

Úkolem zbytku týmu je nápady realizovat. Máme interní zaměstnance na pozicích Content Marketing Specialist a Social Media Specialist, kteří tvoří obsah pro naše sociální sítě, blogy a newslettery. Obsah tvoříme jak v českém, tak anglickém jazyce, abychom mohli cílit na expaty, Čechy, ale i samotné majitele.

Zároveň ale dlouhodobě spolupracujeme i s několika externími zaměstnanci jako jsou PPC Specialist, Media Creator, externí grafik nebo stážisté. Víme, že správná prezentace nemovitostí i samotné značky je základ, proto jsou pro nás externí zaměstnanci jasnou volbou.

Kvalitní prezentace nemovitostí je základem úspěchu

Jaké marketingové nástroje využíváme

Pokud chcete dělat PR a marketing, musíte znát svoji cílovou skupinu. My používáme hned několik kanálů, abychom se ke svým klientům dostali. Základem jsou pochopitelně inzeráty, které píšeme jak v češtině, tak v angličtině. Ty se neobejdou bez kvalitních fotografií, které klienta zaujmou na první dobrou.

Spolupracujeme také s HR manažery firem v ČR, kteří kromě vyřizování víz často rovnou hledají i ubytování pro své (nejen) zahraniční zaměstnance. Lidem z HR navíc nabízíme i speciální newsletter, ve kterém poskytujeme informace o aktuálním dění spojeném s imigračními zákony nebo odkazy na nemovitost v jednotlivých městech.

Velkou část naší klientely představují studenti, kteří se do Brna stěhují za vysokoškolským studiem. Ti se k nám dostávají zejména přes studentské agentury nebo samotné univerzity, se kterými rovněž spolupracujeme.

Na podporu prodeje nemovitostí využíváme také facebookové kampaně. Facebook je spolu s ostatními sociálními sítěmi cenným nástrojem, jak oslovit širší okruh klientů. Právě na Facebooku často udáváme byty těm, kteří o novém bydlení původně ani neuvažovali. Správná a poutavá prezentace nemovitosti, která odpovídá realitě, je to, co budoucí klienty zaujme nejvíc.


Nehledáme ale jen zájemce, kteří by si byt pronajali nebo koupili, ale také majitele, kteří jej zákazníkům chtějí nabídnout. Právě na ně cílí tento blog, který poskytuje řadu tipů a triků, které se pojí s pronájmem a prodejem nemovitostí.

Kreativnější home staging

Většina z vás si asi dokáže odvodit, o čem home staging je. Vezmeme byt, který je na první pohled průměrný, a dodáme mu něco, co pomůže vyzdvihnout jeho dobré vlastnosti. Někteří realitní makléři berou tuto profesi jako podružnou. Nafotí byt tak, jak je, a nic víc neřeší. My ale věříme, že home staging je výhodnou investicí, která nám umožňuje ukázat pravý potenciál bytu.

Stejně jako u ostatních aspektů naší firmy bychom home staging mohli nechat na komkoli. Naše realitní makléřka Kateřina Stehnová Strašáková má totiž to správné oko a dokáže vidět i to, co si ostatní dokážou jen těžce představit. Nedávno například prodala byt, který už měl na první pohled své nejlepší roky za sebou. Díky představivosti a kreativitě ale dokázala svou vizi předat i klientům. Jak sama říká, každá nemovitost má svého kupce.

Nabízený byt před a po home stagingu

Pokud vás home staging zaujal a chcete se o něm dozvědět víc, můžete si přečíst některý z našich předchozích článků, ve kterých dáváme konkrétní typy, jak byt zkrášlit a vylepšit.

Jak klienta vizuálně zaujmout

V minulosti se k prezentaci bytů využívaly především fotografie. V dnešní době už je ale součástí zaběhlého standardu i video. Narozdíl od jiných realitních kanceláří nemáme pro video jednu formu, kterou bychom opakovaně využívali. Každá prezentace bytu si totiž žádá unikátní přístup a scénář. Stejně jako u fotografií je tvorba videí úkolem našeho Media Creatora.

Velkou výhodou videa, obzvlášť v dnešní (post) koronavirové době je, že nám umožňuje provést klienty bytem bez toho, aby tam museli fyzicky být. Zároveň poskytuje jedinečné záběry, které klientovi při běžné prohlídce nejsou přístupné (například pohled z ptačí perspektivy nebo dronové záběry).

Kromě klasických “tour” videí navíc děláme takzvaná “mood” videa. Jde o estetické video, které je dokresleno hudbou. Klient z něj může lépe pocítit specifický charakter dané nemovitosti a podle nás je atraktivním způsobem, jak byt zájemci ukázat a nechat jej zapojit i trochu vlastní představivosti.

Ve videích si zaměřujeme nejen na vizuální, ale i zvukovou stránku. Dobré video bývá často střiženo na první dobu hudby. Záběry jsou tak plynulé a úderné, což zvyšuje jejich celkový dojem. Naopak videa, kde jsou záběry střihnuté ledabyle, můžou být poměrně chaotická a nevyvážená, což ubírá na jejich atraktivitě.

Základem dobrého videa je zdroj světla, ideálně přírodní. Zkoušíme si pohrát s různými úhly, střídáme záběry celku se záběry v detailu a s pomocí stabilizátoru se ani nebojíme video rozhýbat. Udělá jej zajímavější, než kdybychom pořizovali všechny záběry staticky.

Sociální sítě dají nahlédnout do osobního i profesního života

Realitní makléř jako tvář značky

Chcete klienta zaujmout osobitějším přístupem? Sociální sítě samotného realitního makléře jsou skvělým způsobem, jak toho docílit. Naše firma nechává makléře vystupovat samostatně, tvořit si svůj vlastní brand, který nové klienty nakonec přivede až k nám. Vidět pod značkou konkrétního člověka je totiž mnohem lákavější, než neosobní obsah, který firmy často prezentují.

Zářným příkladem je opět Kateřina, která na Instagramu vystupuje pod jménem Matka na podpatcích. Kromě příspěvků o nabízených nemovitostech sdílí se sledujícími i zajímavosti ze zákulisí a osobního života. Jak sama říká, s klienty ze sociálních sítí se jí pracuje nejlíp. Sledují ji, vidí její práci a důvěřují jejímu úsudku. Přes sociální sítě se jí takto ozývá až 40 procent prodávajících, minimálně 50 procent z nich pak zobchoduje. Její obsah se může navíc stát i zdrojem pro potenciální investory.

Baví vás PR a marketing? Chcete se podílet na vytváření brandu Foreigners? V současné době hledáme nové členy do týmu v Brně na pozici Social Media Specialist. Ozvěte se nám!

Autor článku:

Natálie Bičanová